הנציבה לשיוויון זכויות: "לא הייתי מעוניינת בייצוג נפרד של חרדים ליטאים וחרדים מזרחים"

    דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on הנציבה לשיוויון זכויות: "לא הייתי מעוניינת בייצוג נפרד של חרדים ליטאים וחרדים מזרחים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער התקיים היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ. במהלך הכנת הצעת חוק של ח"כ יריב לוין לקראת קריאה שנייה ושלישית. לפי הצעת החוק יורחב הרכב הוועדה המייעצת לנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה, והוא יכלול 10 נציגים, בהם נציגי ארגונים העוסקים בקידום שילוב בתעסוקה של אוכלוסיות שונות, בהם: הערבית-מוסלמית, נציג נפרד לאוכלוסייה הנוצרית, ונציג נוסף של האוכלוסיה הדרוזית והצ'רקסית. כמו כן, מבקשת הצעת החוק לכלול בוועדה נציגים של הציבור החרדי, ציבור העולים, משרתים במילואים, אזרחים מבוגרים ונשים.

    ח"כ לוין אמר בדיון: "מטרת החוק היא לגוון את הרכב הוועדה באופן שיבואו בה לידי ביטוי כל האוכלוסיות שהגוף החשוב הזה אמור לדאוג להן".

    ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד): "זכויות ערבים לא מעניינות את יריב לוין. אין בעיה של תעסוקת נוצרים או דרוזים אלא של הציבור הערבי בכללותו. לוין מעוניין לפלג ברשעות את הציבור הערבי, המדוכא ממילא. לא נהיה עבדים נרצעים שלו".

    ח"כ חנין זועבי (בל"ד) פנה לח"כ לוין: "אם אתה רוצה לתקן עוולות של נוצרים, תחזיר אותם לאיקרית ובירעם. להצעת החוק שלך יש השלכות חיוביות: היא מחדדת את סוגיית הזהות של הערבים ואת עוינות מוסדות המדינה וחברי הכנסת כלפיהם".

    שאדי חלול מפורום קציני צה"ל נוצרים אמר בתגובה: "אני גאה בנצרות שלי. גם לנו יש זכות להגדרה עצמית. מגיע לנו שיכירו גם בנו. אל תקשיבו לגזענים האלה (הצביע לעבר חברי הכנסת זחאלקה, זועבי ופריג', א"מ)". זחאלקה: "אתה מדבר בשם עצמך. אתה אויב הנוצרים". ח"כ אילן גילאון (מרצ) לעבר חלול: "חוצפן, מי שמך לחנך כאן מישהו?". יו"ר הוועדה ח"כ כץ הוציא את ח"כ זועבי מאולם הוועדה לאחר שהתפרצה לעבר חלול ואמרה: "אתה פחדן, לך ברחובות נצרת וכפר כנא, תגיד את הדברים שאמרת, והם יתנו לך את התגובה הראויה".

    הנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד ציונה קניג יאיר, אמרה כי היא מתנגדת להצעת החוק: "זאת כשם שלא הייתי מעוניינת בייצוג נפרד של חרדים ליטאים וחרדים מזרחים. מה גם שאין ארגונים העוסקים בקידום בתעסוקה של קבוצות שונות באוכלוסיה הערבית, אלא של האוכלוסיה הערבית בכללותה".

    חברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) ורינה פרנקל (יש עתיד) הצהירו כי הם תומכים בהצעת החוק. יו"ר הוועדה ח"כ כץ הבהיר בתום הדיון: "החוק יעבור". עם זאת, בשל תחילת דיוני מליאת הכנסת נדחו המשך הדיון וההצבעה למועד אחר.



    0 תגובות